eeeeeeeeeeeeeeeeeeee germ gler mudahnye org brckap psal neraka skrg kn *biarlaa ak ak ahli neraka,so xyoh la kwn ngan ak*..ak rse nk tmbuk n terajg je org tu tp nsib baek die xd depn mate ak kalu x dah lame kena...
cube korang pkir susah payah mak kite lahirkan kite kt dunia nie..ALLAH bg peluang kite hdup kat dunia nie..mak n ayah kite cbe sbaek kgkin mndidik kite,hrap kite jadi ank y baek n y bleh bntu mreka..tp smudah 3 kite kate ,kite nie ahli neraka...............
eeeeeeeeeeeeeee XSMUDAH TU LA.....
cbe p tngk dlu muke ayah n mak kite..xsdih ke mreka kalu dieorg dgar ap kite ckap nie..
ak memg xbleh org ambk mudah hal2 cam nie..kalu dah tahu kite nie xckup baek..ty la baiki nie..bertaubat la kat ALLAH..xyh la bt dosa lg..ALLAH kan Maha Pengampun lg Maha Penyayang..
Try senaraikn ap kesalahan y kite bt n cri solusion nye..
contoh..
kite slalu solat lewak...so kite cbe time mse,dgar je azan trus g ambk wuduk..kalu mse 2 bt keja laen,pkse jgak diri..ingatkan diri kite..HIDUP KITE NIE SKEJAP JE,MANE THU LEPAS NIE KITE DAH XSEMPAT SOLAT.......NIE LA SOLAT TERAKHIR KITE....
Bile ak nsihat gnie mule la die kate "ye ak naku ak jhil..iman pun x skuat iman za..Pnuh dose,memg ahli neraka,Puas aty??"
bayangkan boleh kate cm2...lg la ak bertambah begng.....sudahnye ak plak ekg y mngamuk...
ye xtaw ak dulu jahil jgak cm die..lebh jhil kot..tp ak cbe ubah diri ak..nie pn msih dlam proses..sbbnye kite tahu..IMAN sseorg akn bertambah dn ad jgak akn mnurun...xbleh ke kite sme2 baiki diri?? ak bknye nk tnjuk alim ke ap..ak cme nk suh org sedar camne ak sedar skrg nie..ak memg xd ilmu byk2 utk d kongsi..hanye y sdikit nie...korg tahu x?/ ak tkut kalu ad ilmu byk tp x d amalkn,byk akibatnye..ak ske bce hadis nie..
Sabda Rasulullah S.A.W..
" Siapa yg bertambah ilmunya sedangkan hidayatnya(amalannya) tidak bertambah, maka ia hanya bertambah jauh daripada rahmat Allah "
(Hadis Riwayat Abu Mansor)
maaf kalu ad tersilap ap2 dlam hadis nie
kalu korg nk thu thun nie,azam ak adlah jage HATI..ak nie cept sgt brubah..xmature ag kot..musah terpesong ataupn terpegaruh..
ak hrap kite sme2 la baiki duri ye...6ti kite try discuss lg pasal nie..kalau ad ap2 pndangan dipersilakan ....thanks byk2
No comments:
Post a Comment